Webinar: Van klagen naar loslaten en aanpakken
VOLZET
In heel wat teams zit klagen als het ware in het DNA. Er wordt geklaagd over het weer, het verkeer en niet in het minst over het werk. Teamleden uiten hun ontevredenheid over hoe de zaken lopen zonder de intentie er iets aan te veranderen. Zelf noemen de klagers het “even ventileren” of “stoom aflaten”. Onbewust en ongewild houdt de rest van het team het klagen mee in stand door
in te gaan op de verzoeken om bevestiging uit angst er niet meer bij te horen. Bovendien zit klagen echt in onze natuur. We focussen makkelijker op het negatieve, krijgen graag gelijk en klagen zorgt voor verbinding, één van de 3 basisbehoeften van elke mens.
Moeilijk te doorbreken patronen dus … en toch!
In deze dialoogstarter ontdek je hoe je in jouw team het klagen en bij de pakken blijven zitten kan ombuigen naar een gezonde kritische stem en aanpakken van wat mogelijk is.
Voor wie
Deze dialoogstarters staan open voor iedereen met een omkaderende of leidinggevende functie.
Ik wil er bij zijn!
Per dialoogstarter zijn de inschrijvingen beperkt. We nemen dit niet op, dus bij inschrijving verwachten we je digitale aanwezigheid.
Deze dialoogstarter is volzet.
Gezien de grote interesse zullen we dit mogelijks nog opnieuw inplannen. Hou onze website in de gaten!
