Spring naar hoofd-inhoud
dinsdag 20 juni 2023 09:00 - 16:00

Opleiding: Omgaan met discriminerende uitlatingen van klanten

Voor consulenten van Limburgse dienstenchequebedrijven

Organisator: VDAB & Vorm DC
Locatie: VDAB Hasselt, Trichterheideweg 9, 3500 Hasselt

Wat?

Als consulent in een dienstenchequeonderneming word je soms geconfronteerd met uitspraken van klanten die, vaak onbedoeld, discriminerend zijn.

Voorbeelden: “Ik wil graag een jonge huishoudhulp want die kan ik nog opleren.”, “Ik wil graag een oudere huishoudhulp want die kent het klappen van de zweep al.”, “Die huishoudhulp die je stuurde, die draagt een hoofddoek! Dat wil ik niet in mijn huis hoor!”, “Stuur me geen huishoudhulp die anderstalig is want ik wil ermee kunnen babbelen!” … 

Herkenbaar? En daar zit je dan als consulent in een gewrongen positie: enerzijds ben je een professionele kracht werkzaam bij een dienstenchequeonderneming die niet discrimineert en anderzijds verlangt een klant van jou dat je zijn wensen inwilligt, ook al zijn die wensen discriminerend. Je wil correct handelen, en je wil de (potentiële) klant ook niet kwijt.

Wat doen dit soort situaties met je? Hoe ga je daarmee om? Hoe antwoord je op discriminerende uitlatingen? Dat zijn het soort vragen waarop we in deze opleiding een antwoord willen bieden. We gaan aan de slag met reële situaties, we wisselen tips en tricks uit en vooral, we oefenen in het reageren op discriminerende uitlatingen.  

Doelstelling: je gesterkt voelen in hoe je moet omgaan met discriminerende uitlatingen van klanten. 

Programma?

Vorm DC en VDAB organiseren deze opleiding op 5 centrale locaties in elke provincie met telkens hetzelfde programma:

  • Onthaal: vanaf 9:00 uur
  • Opleiding: 9:30 uur - 16:00 uur 
  • Lunch wordt voorzien 

Voor wie? 

  • Consulenten van dienstenchequebedrijven uit PSC 322.01.
  • Er mag 1 persoon per bedrijf ingeschreven worden.

Hoe inschrijven?

Inschrijven kan via deze link.

De inschrijvingen worden afgesloten op 10 mei 2023.

Nog vragen?

Neem contact op met: